24 Eki

Sosyal Medya Stratejisi Nasıl Olmalı?

Son yıllarda internet kullanımının ve sosyal paylaşım ortamlarının artması ile Kurumsal firmaların haber, ürün, hizmet ve yeni projelerini sosyal medya hesaplarında paylaşmaları, sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanmaları gerekmektedir.

Facebook, Twitter, Google Plus, Linkedin, İnstagram, Pinterest gibi sosyal paylaşım sitelerinde şirket hesaplarının açılması, kullanılması ve yönetiminde bazı konulara dikkat edilmesi gerekiyor.

Bu altyapılara sahip olurken, yönetirken ve paylaşırken muhakkak kurumsal sosyal medya stratejisine uygun hareket etmelidir. Şirket çalışanları, üst yönetimler ve bu ortamları yöneten dijital ajanslarda bu stratejiye uygun şekilde hareket ederek, bu ortamları yönetmelidirler.

Bu yazımızda her geçen gün mevcut yapısını Şirketlerin etkin kullanmasına yönelik revize eden başta Facebook olmak üzere, Twitter, Linkedin gibi ortamlarda kurumsal sosyal medya hesaplarının yapılandırılması ve paylaşımlarda dikkat edilmesi gereken bazı hususlara dikkat çekiyoruz…

– Firma, markaları, ürün ve hizmetlerine ait internet ve sosyal medya üzerinde ciddi analizler yapılmalı, çalışanlarca ya da korsan açılan tüm ortamlar, hesapların envanteri çıkarılmalıdır.
– Firma, ürün ve hizmetlerini, markalarını içeren başka şahıslar ya da şirketlerce açılan sahte, güncel olmayan, doğru bilgiler içermeyen sayfalara hesaplara erişilmeli, gerekirse yasal mücadele başlatılmalı, bu sayfa yöneticilerine erişilmeli, kapatılması sağlanmalı, güncel sayfalar oluşturulmalı veya bu sayfalar yenilenmeli
– Kurumsal web sitesinden Sosyal medya hesaplarına bağlantı olmalı,
– Sosyal medya hesapları etkin ve güncel bir şekilde kullanılmalı,
– Firmanın ürün hizmet yada yeni proje haberi öncelikle kurumsal web sitesinde yer almalı, daha sonra sosyal medya hesaplarında paylaşılmalı,
– Sosyal medya hesaplarında paylaşımlar bu konuda görevlendirilen kişi yada kişiler tarafından, kontrollü bir şekilde yapılmalı, denetlenmeli
– Sosyal medya hesaplarında kullanılan profil fotoğrafları, kapak fotoğrafları kurumsal kimliğe ve stratejilere uygun olmalı,
– Firma çalışanlarının sosyal medya hesaplarından haberdar olması, sayfaları takip etmeleri, gönderileri beğenmeleri, retweet ya da paylaşım yapmaları sağlanmalı,
– Paylaşımlarda kullanılan görsellerin lisanslı, özgün, çözünürlüğü yüksek olmasına, yazılarda imla kurallarına uygun olmasına dikkat edilmeli ve görsel üzerine yazılan yazıların formatına ve verdiği mesaja önem verilmeli,
– Milli günler, bayramlar ve özel günlerde uygun format ve görseller kullanılarak paylaşım yapılmalı,
– Herhangi bir ticari kuruluş ya da kuruma hakaret içeren, eleştirel paylaşımlardan uzak durulmalı,
– Bir takım sosyal medya ajansları tarafından önerilen organik olmayan takipçi sayısı arttırma tekliflerinden uzak durulmalı,
– Yapılacak tüm sosyal medya çalışmalarında her kesim tarafından izlenildiği bilinerek ve tüm hedef kitleye uygun olarak paylaşımla yürütülmeli

GLOBALNET Ankara’dan tüm Türkiye’ye ve Dünya’ya web sitesi geliştirme, web tasarım, web hosting, bulut sunucular, e-posta servisleri, alan adı, e-ticaret, SEO, sosyal medya yönetimi, online itibar yönetimi, digital pazarlama ajans hizmetleri sunmaktadır. 1999’dan günümüze yaklaşık kurumsal seviyede 1000’i aşkın projeye imza atan GLOBALNET uzman ekibine kurumsal sosyal medya yönetimi konusunda danışarak bilgi alışverişinde bulunabilirsiniz.

www.globalnet.com.tr