15 Kas

Google BERT Algoritma Güncellemesi

Arama motoru sonuçları için yeni bir güncelleme getiren Google BERT güncellemesini duyurdu. Google’ın BERT adını verdiği bu güncelleme ile arama sonuçlarında büyük değişikliklerin olacağı düşünülmektedir.

Google BERT güncellemesi ile kullanıcıların arama sonuçları kelime kelime değil, bu kelimelerin bir arada yer aldığı en mantıklı ve tutarlı sonuçlar olarak listeleneceği belirtiliyor.

Yapay zeka algoritmalarını da kullanacak olan BERT, her bir kelimenin diğeri ile ilişkisini anlamaya çalışacak ve böylece oldukça detaylı bir dil modeli kullanmış olacak.

Google BERT güncellemesi ile amaçlanan, herhangi bir ürün ya da bilgi arayan kullanıcıya en alakalı bilgi ya da ürünü sunmaktır. Bu güncelleme “için, gibi, veya, ya da “ gibi edatların uzun cümlelerde anlam için önemli olduğu yerlerde gerekli aramaları yapar. Yani kullanıcıların arama sorgusundaki kelimeleri anlar ve doğal bir arama yapmaya imkan sağlar.

Google, BERT güncellemesinin şimdilik yalnızca İngilizce kullanan ülkelerde aktif edildiğini ve organik arama sonuçlarının ortalama olarak %10’luk bir kısmını etkilediğini belirtti. İlerleyen zamanlarda diğer ülkelerde de belirli aralıklarla bu güncellemeyi aktif edeceğini duyurdu.

BERT Algoritması Arama Sonuçlarını Nasıl Etkileyecek?

Google BERT ile arama motorunda bir bilgiye ya da ürüne ulaşmak isteyen kullanıcılara en alakalı sonuçların gösterilmesi hedefleniyor. Bu güncelleme ile doğru içerikler üretilmediği takdirde web sitelerinin organik arama sonuçlarından elde edilecek ziyaretçi sayısında azalma olabileceği düşünülmektedir.

Peki, web sitenizi Google BERT güncellemesine göre nasıl optimize etmeniz gerektiğini biliyor musunuz?

Arama motorlarında web sitenizi üst sıralara taşımak için öncelikle web sitenizi SEO uyumlu hale getirmelisiniz. Web sitenizi SEO kriterlerine uygun biçimde tasarlarken kullanıcı deneyimini de olumlu yönde etkileyecek kriterleri göz önünde bulundurmalısınız.

En önemli ve en sık da hata yapılan konulardan biri de arama motorları için yazı yazmaktır. Sadece SEO için yazılmış olan yazılar yoğun olarak anahtar kelime içerir ve genellikle kullanıcılar bu tür yazılarda aramış oldukları cevabı bulamazlar ve kısa sürede web sitesinden ayrılırlar.

Kullanıcı odaklı içerikler üretmeli ve long tail keyword denilen uzun kuyruklu anahtar kelimelere yer vermek, organik aramalar ile daha fazla ziyaretçi kazanmanıza yardımcı olabilir.

Google algoritma güncellemesi 2019 yılı içinde web siteleri için yeni bir dönem açacak gibi görünüyor. İnternet varlıklarınızın güvenliği ve güncelliği için merak ettiğiniz, danışmanlık ve destek hizmeti almak istediğiniz her konuda GLOBALNET ile iletişime geçebilirsiniz.

Sosyal Medyada Paylaş