05 Eki

E-ticaret Siteleri Neden Kapanıyor ?

Bir ürünün alıcıya ulaşması için 7/24 hizmet veren, saniyeler içinde işlem yapılan e-ticaret siteleri hem ürün sahipleri, hem de alıcılar için oldukça kolaylıklar sunmaktadır.

2015 yılında e-ticaret sektörünün 25 milyar TL ciro hacmine ulaştığı, 2016 yılında ise 31 milyar TL ciro hacmini geçeceği öngörülüyor.

Öte yandan büyük bir heyecanla açılan e-ticaret siteleri maalesef hüsranla birer birer kapanıyor.

Son zamanlarda bir çok büyük e-ticaret sitesinin arka arkaya kapanması, e-ticaret sektöründe panik havası yayılmasına neden oldu. Bir yandan sektörde büyüme beklentileri dile getirilirken bir yandan büyük e-ticaret sitelerinin kapanmaya gitmesi yatırımcıların da aklını karıştırdı.

E-Ticaret pazarı büyürken, açılan e-ticaret siteleri neden bir bir kapanıyor? Plansız programsız üstünkörü bir paket alınarak yola çıkılan e-ticaret sitelerinin sonu da hüsran oluyor…

Bir e-ticaret sitesini hayata geçirmeden öncesi ve sonrası hangi hususlar önemli ve nelere dikkat edilmeli ?

– Doğru e-ticaret iş modeli oluşturuldu mu ?

– İhtiyaç analizi, sektör analizi, pazar analizi vb analizler yapıldı mı ?

– Doğru e-ticaret çözümleri üzerine araştırma yapıldı mı ? İhtiyacınız paket mi yoksa özel çözüm mü ?

– Hizmeti alacağınız firmadan e-ticaret danışmanlık hizmeti alabilecek misiniz ?

– Üretici firmanın SEO çalışmaları, uzmanlığı ve projenize katkısını seviyesini iyi araştırdınız mı ?

– Sipariş, içerik, haber yönetimi hizmeti veriyor mu?

– e-pazarlama yani internet üzerinden yürütülecek pazarlama aktiviteleri konusunda bir araştırmanız, bir planlamanız var mı ?

– Ürün altyapınız, içerik, sipariş, stok, fiyatlandırma sisteminiz, dağıtım planınız bu konularda hazırlıklarınız ne aşamada ?

– Digital Marketing, Sosyal Medya Marketing konularında planlarınız neler, ürün ve hizmetlerinizin pazarlanması için en uygun mecralar nereler ?

– Toplu e-posta veya sms marketing konusunda planlarınız, müşteri veri tabanı altyapınız uygun mu ?

Bu sorular çoğaltılabilir. Doğru ve ölçülebilir hedefler, doğru analizler, uygun tespitler, kapsamlı araştırmalar, doğru zaman ve hedefe uygun çözümler, hedeflere ulaştırmada katma değer sağlayacak güvenilir firma seçimi, doğru ürün ve/veya çözüm seçimi, doğru ve ayağı yere basan planlama çerçevesinde e-ticaret yolunda muhakkak hedeflerinize adım adım ulaşmanızı sağlayacaktır.

Başarılı, devamlılığı olan bir e-ticaret çözümüne sahip olmak için yukarıda yer alan maddelerle birlikte planlı ve bilinçli bir yol haritası çizilmelidir. Unutulmamalıdır ki; e-ticaret sanılanın aksine kolay bir yatırım değildir. E-ticaret çözümünü tedarik edeceğiniz firmanın deneyimi, doğru seçilen güvenilir hosting altyapıları, firmanın süreç danışmanlığı hizmetleri sunması başarılı bir e-ticaret sitesi için olmazsa olmazları arasındadır.

E-ticaret çözümleri önerileri için, güçlü referansları ile geniş çapta e-ticaret çözümleri sunan  GLOBALNET uzman ekibine başvurabilirsiniz.

GLOBALNET Ankara’dan tüm Türkiye’ye ve Dünya’ya web sitesi geliştirme, web tasarım, web hosting, bulut sunucular, e-posta servisleri, alan adı, e-ticaret, SEO, sosyal medya yönetimi, online itibar yönetimi, digital marketing hizmetleri sunmaktadır. 1999’dan günümüze yaklaşık 1000 adet web tasarım projesine, imza atan GLOBALNET uzman ekibine  e-ticaret hizmet ve çözümleri hakkında danışarak bilgi alışverişinde bulunabilirsiniz.

www.globalnet.com.tr