15 May

Dijital Pazarlamada E-Posta Gönderiminin Önemi

Dijitalleşme ve Endüstri 4.0’ ın getirdiği ve neredeyse herkesin kullandığı teknolojik gelişmeler arasında internet varlıkları ve teknolojileri yer almaktadır.

İnternet ile birlikte gelen ve hem günlük hayatı hem de kurumsal iş yaşamını son derece kolaylaştıran neredeyse herkesin her birimin kullandığı servislerden birisi de e-posta hizmetidir. Özellikle de özel iş yerlerinde, kurumsal yerlerde ve kamuda e-posta kullanımı oldukça yaygındır.

E-mail yoluyla kişisel yazışmalar yapabileceğiniz gibi toplu biçimde yüzlerce hatta binlerce kişiye aynı anda iletiler gönderebilirsiniz. Özellikle toplu mail gönderimi ile yapılan bilgilendirmeler dijital pazarlamada önemli bir yere sahiptir.

E-Posta Pazarlama (Email Marketing) Nedir?

E-posta pazarlaması, herhangi bir ürün ya da hizmetin elektronik posta yoluyla tanıtılmasıdır. Bir kitleye reklam yapmak, ticari gelir elde etmek ya da fon toplamak için e-posta gönderimi aracılığıyla yapılan doğrudan ve etkili pazarlama yöntemlerinden birisidir.

Dijital pazarlama çalışmalarında oldukça önemli bir yere sahip olan e-posta gönderimi ile milyonlarca kullanıcıya aynı anda ulaşabilirsiniz. Göndereceğiniz tüm mailleri elle tek tek yazmak hem zaman hem de efor kaybına yol açacaktır. Bunun yerine hedef kitleyi ve mailing yapmak istediğiniz konuyu doğru bir biçimde belirleyerek, işlevsel bir yol haritası ile uygun maliyetle en fazla geliri ve geri dönüşü elde edebilirsiniz.

Pek çok şirket, dijital pazarlamada e-posta gönderimi aracılığıyla hem potansiyel hem de mevcut müşterileri arasındaki ilişkilerini geliştirmeyi hedefler. Gerçekten de e-posta pazarlama kısa bir süre içerisinde geniş bir kitleye ulaşmanızı sağlar.

Bununla birlikte, bazı insanlar postalarınızı spam olarak kabul edebileceğinden, bu pazarlama türünü kullanırken dikkatli olmanız gerekir.

E-Posta Pazarlamaya Neden İhtiyacınız Var?

Hem müşterilerinizin hem de takipçilerinizin deneyimini artırmak ve faaliyetleriniz hakkında detaylı bir biçimde bilgilendirmek istiyorsanız e-posta pazarlamasına ihtiyacınız vardır.

E-mail marketing yaparken en önemli sorunlardan biri iletiyi alan kişinin gönderiyi açması ve içeriği okumasıdır. Etkili bir e-posta pazarlaması gerçekleştirmek için;

Üretkenlik/Yaratıcılık: Özgün içerikler ve tasarımlar her zaman kullanıcıların ilgisini çekmek için iyi bir başlangıç sayılabilir. Özellikle mail konu başlığını kısa, öz ve etkileyici bir biçimde seçmeli ve e-posta gönderdiğiniz kişi de merak duygusu uyandırmalıdır.

Doğru Kitle: Gönderilecek mailin kimlere gönderileceği ya da kimler için gönderilmesi gerektiğinin doğru biçimde belirlenmesi oldukça önemlidir. Doğru kitleyi belirlediğinizde amacınıza ulaşma ve olumlu geri dönüş alma olasılığınız artacaktır.

Zamanlama: Mailing yapacağınız kitleyi belirlendikten sonra mail gönderim zamanı da oldukça önemlidir.

Kurumsal Çizgi: Tüm yazışmalarınızda, tüm kampanya ve pazarlama faaliyetlerinizde kurumsal çizginizden asla taviz vermemeli ve aynı zamanda kurumsallıkla birlikte samimiyeti de ön planda tutmalısınız.

E-Posta Pazarlamasının Avantajları

*Amacı doğru belirlenen e-posta ile pek çok farklı kitleye aynı anda ulaşmak mümkündür.

*E-posta pazarlaması; kullanıcı kazanma, var olan kullanıcılarınız ile etkileşim, müşterileri sadakatini sağlama ve harekete geçirme gibi birçok konuda çözüm sağlar.

*Hem kişiseldir hem de diğer pazarlama yöntemlerine kıyasla düşük maliyetlidir.

*Kullanılan en yaygın pazarlama araçlarından biridir ve verimliliği de fazladır.

*E-posta pazarlaması, online pazarlama araçları arasında geri dönüş oranlarına göre ise en başarılı ürünüdür.

*Geri dönüşümü kolay izlenebilir ve takip edilmesi de kolaydır.

E- E-postanın kimler tarafından açılarak okunduğu, kimlerin istenen harekette bulunduğu izlenebilir.

Genel E-Posta Pazarlama İstatistikleri *[1]

*Bir araştırma raporuna göre dünya genelinde 4 milyara yakın e-posta kullanıcısı bulunuyor. Uzmanlara göre bu rakamın 2022 yılına kadar 4.1 milyara ulaşacağı ön görülüyor.

*Gönderilmiş ve alınmış iş e-postalarının sayısı 2017 yılında 269 milyara ulaşmış ve bu sayının 2021 yılında 319 milyar olacağı düşünülüyor.

*Pazarlama firmalarına göre en etkili bilgi kaynakları arasında e-posta gönderimi üçüncü sırada yer almaktadır.

*Araştırma verileri, e-posta gönderimi için en uygun saatlerin Salı sabah 10.00 ya da akşam 20.00 olduğunu belirtiyor.

*İstatistiklere göre, 18-24 yaş arası genç yetişkinler akıllı telefonlarına e- posta açmayı tercih ediyor.

*Müşterilerin %28’i e-posta aracılığıyla haftada bir kereden daha fazla tanıtım içeriği almayı tercih ettiğini belirtiyor.

*Pazarlama firmalarının (B2B) yaptığı araştırmaya göre profesyonellerin %86’sı iş ile ilgili olan konularda iletişim kurmak için e-posta kullanmayı tercih ettiğini söylüyor.

*Bilgisayarlarda açılan e-postaların dönüşüm oranı erkekler ve kadınlar için aynıdır. Fakat tablet bilgisayarlarda kadın dönüşüm oranı yüksek ilen, cep telefonlarında erkek dönüşüm oranının daha fazla olduğu belirtiliyor.

[1] https://bitbounce.com/blog/36-email-marketing-stats-2019/

Paylaşın